Unilever: vooral groei in opkomende markten

Donderdag 21 februari 2019 | Bron: AB Media | Reageer als eerste

ROTTERDAM (AFN/BLOOMBERG) - Consumentengoederenmaker Unilever verwacht in een aantal opkomende markten meer groei te kunnen behalen dan in heel West-Europa. Die groei moet uit landen als Bangladesh, Myanmar en Pakistan komen, zei financieel directeur Graeme Pitkethly tijdens een conferentie in Florida.

De stijgende welvaart in opkomende economieën zorgen voor de nodige groeikansen voor Unilever. Ook de groei van de bevolking en de trek naar de stad maken het makkelijker om meer mensen te bereiken. Pitkethly noemt de opkomende markten dan ook ,,de groeimotor'' van zijn bedrijf.

Unilever haalt al zo'n 60 procent van de omzet uit opkomende markten. Het bedrijf groeide daar de afgelopen vijf jaar gemiddeld met 6 procent per jaar, terwijl dat groeipercentage wereldwijd maar 3,5 procent bedroeg.

Laatste berichten

24-05-2019 Veel animo Fortis-claim (AFN)
24-05-2019 Brexit-scenarios: hoe nu verder (AB Media)
24-05-2019 Prijs nikkel schiet omhoog (AB Media)
24-05-2019 Positief begin voor Damrak (AFN)
23-05-2019 May komt vrijdag met vertrekdatum (AB Media)
23-05-2019 Scherpe daling olieprijzen (AB Media)
Indices
  AEX 547,21 0,64% 543,710
  AMX 748,69 1,12% 740,390
  Euronext 1.037,34 0,54% 1031,750
  Dax 30 12.011,04 0,49% 11952,410
  Dow Jones 25.585,69 0,37% 25490,470
  Nasdaq 7.300,96 -0,10% 7307,933
  Nikkei 21.117,22 -0,16% 21151,140
Heatmap