Unilever zet in op fors meer merken

Woensdag 12 juni 2019 | Bron: AFN | Reageer als eerste

ROTTERDAM (AFN) - Topman Alan Jope zet in op meer merken bij de multinational, waar het bedrijf eerder snoeide in zijn merkenportefeuille. Die merken moeten wel "een hoger doel dienen", aldus de bestuurder tegen Het Financieele Dagblad (FD).

Het Nederlands-Britse concern gaat het aantal merken in de portefeuille dus fors verhogen. Dat zal gebeuren via overnames, maar Unilever gaat zelf ook meer merken ontwikkelen. Zijn uitspraken zijn volgens de krant opmerkelijk omdat Unilever onder de voorgangers van Jope juist flink snoeide in zijn portefeuille. Nu zijn er juist meer merken nodig, aldus Jope. "De wereld fragmenteert. Dat geldt voor consumentengroepen, maar ook voor de verkoopkanalen. Bovendien zijn er steeds meer kleine merken waarmee wij moeten concurreren."

Unilever heeft nu zo'n 400 merken in zijn portefeuille. Jope benadrukt tegen het FD dat de grote merken zoals Dove en Rexona de belangrijkste aanjagers van groei blijven.

Laatste berichten

20-06-2019 Wall Street kleurt groen (AFN)
20-06-2019 Winsten op beurzen Europa (AFN)
20-06-2019 Winsten op beurzen Europa (AFN)
20-06-2019 Bank of England laat rente ongemoeid (AB Media)
20-06-2019 Olieprijzen omhoog door Iran en Fed (AB Media)
20-06-2019 S&P krikt kredietbeoordeling OCI op (AB Media)
20-06-2019 Britse winkelverkopen weer omlaag (AB Media)
20-06-2019 BoJ handhaaft monetair beleid (AB Media)
Indices
  AEX 563,71 0,40% 561,450
  AMX 777,81 0,04% 777,510
  Euronext 1.074,16 0,27% 1071,280
  Dax 30 12.355,39 0,38% 12308,530
  Dow Jones 26.753,17 0,94% 26504,000
  Nasdaq 7.738,06 0,92% 7667,738
  Nikkei 21.462,86 0,60% 21333,870
Heatmap