Unilever zet in op fors meer merken

Woensdag 12 juni 2019 | Bron: AFN | Reageer als eerste

ROTTERDAM (AFN) - Topman Alan Jope zet in op meer merken bij de multinational, waar het bedrijf eerder snoeide in zijn merkenportefeuille. Die merken moeten wel "een hoger doel dienen", aldus de bestuurder tegen Het Financieele Dagblad (FD).

Het Nederlands-Britse concern gaat het aantal merken in de portefeuille dus fors verhogen. Dat zal gebeuren via overnames, maar Unilever gaat zelf ook meer merken ontwikkelen. Zijn uitspraken zijn volgens de krant opmerkelijk omdat Unilever onder de voorgangers van Jope juist flink snoeide in zijn portefeuille. Nu zijn er juist meer merken nodig, aldus Jope. "De wereld fragmenteert. Dat geldt voor consumentengroepen, maar ook voor de verkoopkanalen. Bovendien zijn er steeds meer kleine merken waarmee wij moeten concurreren."

Unilever heeft nu zo'n 400 merken in zijn portefeuille. Jope benadrukt tegen het FD dat de grote merken zoals Dove en Rexona de belangrijkste aanjagers van groei blijven.

Laatste berichten

16-09-2019 Koers Prosus staat voor daling (AB Media)
16-09-2019 Osram steunt overnamebod van AMS (AB Media)
16-09-2019 Omzet Hennes & Mauritz verder omhoog (AB Media)
16-09-2019 Olieprijs in focus op Damrak (AFN)
16-09-2019 Eerste staking bij GM in twaalf jaar (AB Media)
13-09-2019 Verdeeld slot Wall Street (AFN)
13-09-2019 Akkoord PG&E over miljardenschikking (AB Media)
13-09-2019 EU moet vliegtaks overwegen (AFN)
13-09-2019 DNB-baas Knot hard over beleid ECB (AB Media)
13-09-2019 LSE wijst bod Hongkongse beurs af (AB Media)
13-09-2019 Winkelverkopen VS stijgen opnieuw (AB Media)
Indices
  AEX 575,09 -0,30% 576,830
  AMX 835,62 -0,80% 842,370
  Euronext 1.088,29 -0,48% 1093,590
  Dax 30 12.468,53 0,47% 12410,250
  Dow Jones 27.219,52 0,00% 27219,520
  Nasdaq 7.892,96 -0,31% 7917,340
  Nikkei 21.988,29 1,05% 21759,610
Heatmap