Unilever past definitie omzetgroei aan

Woensdag 18 september 2019 | Bron: AFN | Reageer als eerste

ROTTERDAM (AFN) - Unilever hanteert vanaf het lopende kwartaal een nieuwe definitie voor de onderliggende omzetgroei. De maker van levensmiddelen en verzorgingsproducten doet dat omdat in een aantal landen als Argentinië en Venezuela al lange tijd hyperinflatie heerst.

Unilever gaat nu uit van een jaarlijkse prijsstijging die uitkomt op ongeveer 2 procent per maand of ongeveer 27 procent per jaar. Prijsstijgingen die hoger dan dat percentage uitkomen worden niet meegerekend in de onderliggende omzetgroei.

Volgens de nieuwe definitie groeide de omzet van Unilever in de eerste helft van dit jaar met 3,6 procent. In de gerapporteerde cijfers over de eerste zes maanden was dat 3,3 procent.

Laatste berichten

14-10-2019 China tekent niet zomaar bij kruisje (AB Media)
14-10-2019 Wall Street opent lager (AFN)
11-10-2019 CM.com blaast beursgang af (AFN)
Indices
  AEX 575,21 -0,38% 577,420
  AMX 847,11 0,42% 843,540
  Euronext 1.090,50 -0,33% 1094,130
  Dax 30 12.511,65 0,00% 12511,650
  Dow Jones 26.844,48 0,10% 26816,590
  Nasdaq 7.843,88 1,34% 7740,362
  Nikkei 21.798,87 1,15% 21551,980
Heatmap