(ABM FN) MDxHealth heeft in 2019 meer testen weten te verkopen, maar zag de resultaten wel onder druk staan. Dit bleek woensdagochtend uit de cijfers van het biotechbedrijf.
“2019 is een transformatiejaar geweest voor MDxHealth”, aldus CEO Michael McGarrity in een toelichting.
“We hebben er alle vertrouwen in dat het bewijs van deze ommekeer terug te vinden is in onze resultaten en in de vooruitzichten voor 2020”, benadrukte de topman verder.
In het vierde kwartaal van 2019 wist MDxHealth 22 procent meer ConfirmMDx testen te verkopen en 14 procent meer SelectMDx.
Over het hele boekjaar boekte MDxHealth wel een daling van 5 procent van de verkopen van ConfirmMDx, maar een stijging van 61 procent voor SelectMDx.
De omzet bedroeg 11,8 miljoen dollar in 2019, tegenover 28,4 miljoen in 2018. MDxHealth gaf aan dat de omzet te lijden had onder een eenmalige aanpassing ter waarde van 10,1 miljoen dollar. Exclusief deze eenmalige post kwam de omzet uit op 21,9 miljoen dollar.
Over 2019 boekte MDxHealth een nettoverlies van 43,1 miljoen dollar.
Verder bedroegen de operationele kosten 43,2 miljoen dollar. Dat was 5,6 miljoen beter dan in 2018.
MDxHealth denkt dat het genoeg geld in kas heeft tot het einde van 2020.
Outlook
“We zijn zeer positief over onze vooruitzichten en verwachten dat we onze doelstelling van een aanzienlijke groei in 2020 kunnen waarmaken”, aldus McGarrity.
MDxHealth verwacht een volumegroei tussen de 20 en 25 procent voor ConfirmMDx en tussen de 25 en 30 procent voor SelectMDx.
Daarbij mikt MDxHealth op een omzet tussen 27 miljoen en 30 miljoen dollar.
Bron: ABM Financial News