(ABM FN-Dow Jones) Zoom Video Communications heeft in het derde kwartaal opnieuw een fors hogere winst en omzet geboekt, waarmee de videoconferentiedienst onverminderd profiteerde van de vele thuiswerkers als gevolg van de coronacrisis. Dit bleek maandag nabeurs na publicatie van de kwartaalcijfers over het derde kwartaal van zijn gebroken boekjaar.
Het concern had het afgelopen kwartaal 433.700 bedrijven als klant, wat een stijging betekende van circa 485 procent ten opzichte van vorig jaar. In het tweede kwartaal had Zoom nog 370.200 klanten.
Zoom boekte in het kwartaal dat eindigde op 31 oktober een nettowinst van 198,4 miljoen dollar, in vergelijking met een winst van 2,2 miljoen dollar in dezelfde periode een jaar eerder. De winst per aandeel bedroeg 0,66 dollar per aandeel tegen 0,01 dollar per aandeel vorig jaar.
De omzet steeg op jaarbasis met 367 procent tot 777,2 miljoen dollar.
De netto kastroom uit activiteiten bedroeg 411,5 miljoen dollar, tegenover 61,9 miljoen dollar in dezelfde periode vorig jaar. De vrije kasstroom steeg van 54,7 miljoen dollar vorig jaar naar 388,2 miljoen dollar het afgelopen kwartaal.
Outlook
Voor het fiscale vierde kwartaal voorziet het concern een omzet van 806 miljoen dollar tot 811 miljoen dollar. De videoconferentiedienst verwacht een aangepaste winst van 0,77 dollar tot 0,79 dollar per aandeel.
Voor het hele gebroken boekjaar wordt een omzet voorzien van 2,575 miljard tot 2,580 miljard dollar. Een kwartaal eerder mikte Zoom nog op 2,37 miljard tot 2,39 miljard. Er wordt een aangepaste winst over het hele boekjaar voorzien van 2,85 tot 2,87 dollar per aandeel.
Het aandeel Zoom daalde in de elektronische handel nabeurs 4,2 procent, nadat het in de reguliere handel nog 1,4 procent won.
Bron: ABM Financial News